BHV-campagne en e-learning
De BHV-campagne wordt veelal aangeboden in combinatie met e-learning modules. Uw medewerkers volgen een theoretisch programma, voorzien van video’s met uitleg over scenario’s en mogelijke bedrijfsrisico’s, ter voorbereiding op de praktijkdag van hun cursus. Denk hierbij aan het theoretische gedeelte van bijvoorbeeld de BHV-cursus.
Nadat uw medewerkers de praktijkdag hebben doorlopen en hun certificaat hebben behaald, is het belangrijk om hen betrokken te houden bij de bedrijfsveiligheid. De BHV-campagne ondersteunt u hierin door de kennis van uw medewerkers regelmatig te toetsen.
Afhankelijk van uw wensen worden zij gemiddeld eens in de twee maanden uitgenodigd voor het opfrissen van hun kennis. Dit gebeurt op een speelse manier, die hen bovendien weinig tijd kost. Denk hierbij onder meer aan het gebruik van spelletjes waarin zij de juistheid van stellingen beoordelen of meerkeuzevragen over een door u te bepalen onderwerp beantwoorden.
Maatwerk
De BHV-campagne biedt vele mogelijkheden voor maatwerk. We ontwerpen de campagne met voor uw bedrijf relevante informatie. Van veelvoorkomende risico’s tot gevaarherkenning en van bedrijfsplattegronden tot rollen binnen de BHV-organisatie. Wat uw wensen ook zijn, met gerichte informatie houden we de kennis van uw medewerkers het hele jaar actueel.
BHV-kennis voor alle medewerkers
Doordat steeds meer bedrijven hybride werken, is het niet altijd duidelijk welke BHV’ers aanwezig zijn. In deze situatie raden wij u aan om ook andere medewerkers kennis te laten maken met bedrijfshulpverlening en daarmee hun zelfredzaamheid te vergroten. Door gebruik te maken van de BHV-campagne hoeven zij geen volledige cursus te volgen, maar kunnen wij er wel voor zorgen dat zij de belangrijkste informatie meekrijgen.
Nodig al uw medewerkers uit om deel te nemen aan korte toetsen en voor uw bedrijf ontwikkelde veiligheidsspelletjes. Zo leren zij gaandeweg steeds meer over de opbouw van uw BHV-organisatie, nuttige bedrijfsinformatie en algehele veiligheid. Tegelijkertijd ontwikkelt u hiermee een steeds veiligere werkomgeving.
Seizoensgebonden risico’s
Naast bedrijfsspecifieke informatie kunt u uw medewerkers met de BHV-campagne ook wijzen op risico’s buiten de werkomgeving. De module voor seizoensgebonden risico’s is hier een voorbeeld van. Op een laagdrempelige manier worden uw medewerkers bewust gemaakt van de risico’s en handelswijzen bij steken en beten in het voorjaar, de gevaren van het strand, zonnesteken en oververhitting in de zomer en de gevaren van kaarsen, kerstversiering en onderkoeling in de winter.
Dankzij de manier waarop de modules in de BHV-campagne worden aangeboden, blijft het leuk voor de medewerkers om zich steeds verder te verdiepen in veiligheid. Door hun bewustzijn op mogelijke risico’s te vergroten, leren zij zich beter voor te bereiden en efficiënter met eventuele gevolgen om te gaan.